Plataforma de teleformación - Formación OnLine - Cursos a través de Internet - Formación Continua - Cursos a medida |
 |
|
Máster en Inglés. (DIPLOMA OFICIAL UNED)
|
OBJETIVOS DEL CURSO |
|
|
PRESENTACIÓN: Se ha pretendido establecer un Master que cubra una necesidad total en el conocimiento del idioma a través de Internet y con el profesor en casa. El curso consta de 5 niveles de 120 horas y trata un tema y una situación que va acompañado de unidades de vocabulario, gramática y funciones comunicativas. Todos los módulos incluyen secuencias de vídeo, audio, ejercicios de vocabulario, reglas gramaticales y ejercicios interactivos con hasta 17 tipologías de actividades. De esta manera el alumno refuerza y consolida en las distintas actividades interactivas las funciones comunicativas, la gramática y el vocabulario para alcanzar los objetivos de cada módulo. OBJETIVO GENERAL: El objetivo es ayudar al alumno a alcanzar un grado de conocimiento del idioma inglés (en el caso del Master es un nivel amplio para el desarrollo de la lengua inglesa a nivel personal, de negocios, turismo, etc), que le permita afrontar situaciones cotidianas de la vida real, con confianza, seguridad y soltura.
|
|
CONTENIDOS |
|
|
El temario se estructura sobre los siguientes módulos, los cuales le facilitan la organización y progresión del curso:
Modulo | Vocabulary | Gramática | Comunicación | 01.I | Determiners and pronouns The weather Town and country | Future time Making comparisons | Predicting: the weather | 02.I | Prepositional phrases I Business life | Questions revision Prediction: may and might | Where do you live? Talking about work | 03.I | Text organisers Production processes False friend | Present Passive Tag questions | Describing processes | 04.I | Everyday verbs Cars and driving | Relative clauses Permissions and Prohibitions | Making conversation Social expressions | 05.I | Multiword verbs I Prepositional phrases II Adversiting and marketing | Past Time Agreeing and disagreeing | Asking for and giving opinions |
· Nivel II (Básico Avanzado) Modulo | Vocabulary | Gramática | Comunicación | 06.E | Time expressions Homonyms and homophones | Past continuous More questions forms | Making requests Social English II | 07.E | New technologíes The environment Adverbs | The future Zero and 1st conditional | Making plans and appointments | 08.E | Health Link words | Obligation: must, have to, should... Possession | Giving Advice Telling People what to do | 09.E | Holidays Entertainments Prepositions of place | The present perfect simple tense Gerunds and Infinitives | Understanding Airport Announcements | 10.E | Describing people Notices and signs | Compounds with no, every, some, any Relative Clauses | On the Telephone Problems and complaints |
· Nivel III (Intermedio) Modulo | Vocabulary | Gramática | Comunicación | 01.I | Determiners and pronouns The weather Town and country | Future time Making comparisons | Predicting: the weather | 02.I | Prepositional phrases I Business life | Questions revision Prediction: may and might | Where do you live? Talking about work | 03.I | Text organisers Production processes False friend | Present Passive Tag questions | Describing processes | 04.I | Everyday verbs Cars and driving | Relative clauses Permissions and Prohibitions | Making conversation Social expressions | 05.I | Multiword verbs I Prepositional phrases II Adversiting and marketing | Past Time Agreeing and disagreeing | Asking for and giving opinions |
· Nivel IV (Avanzado) Modulo | Vocabulary | Gramática | Comunicación | 06.I | Verb and noun combinations Money | Gerund and infinitives Past pasive | Apologzing On the telephone | 07.I | Prefixes and suffixes Informal language Ages | The present perfect simple tense Be used to, get used to and I used to | Informal and formal language | 08.I | Signs and notices At home | Conditionals: 0,1,2 Obligation: must, have to.. | Understanding announcements (train station) Using numbers and prices | 09.I | Britihs and American English Abbreviations Link words | The present perfect continuous tense Have/Get something done | Making suggestions | 10.I | Multiword verbs II The media | Word order: adjectives and adverbs Reported speech (Statements) | Manners Appraisal and evaluation |
· Nivel V (Superior) Modulo | Vocabulary | Gramática | Comunicación | 01.A | Confusing word pairs Time expressions Intensifying adverbs Clothes and appearance Education | The present Conditionals Deduction: can´t have, must have... Purpose | Set phrases for specific situations Making conversation I - the first few minutes How to interrupt someone | 02.A | Linking ideas: result, reason Ways of moving Sports and games Cooking, eating and drinking Nouns and prepositions | The past Hypothesis Relative clauses Functions review | Making conversation II - Keeping it going Inviting How to thank and show appreciation | 03.A | Linking ideas: contrast Ways of speaking Communications technology The Natural word Adjectives and prepositions | The future Reported questions Obligations and necessity: must, need to... Tag questions and reply questions | Making conversation III - ending Telephoning Everyday conversation | 04.A | Word building I Partitives Substances and materials Tools and utensils Slang | The passive Indirect commands Expressions of quantily Ability: can, be able to, manage to, succeed in... | Clarifying misunderstandings Expressing degrees of certainly What to say when things go wrong | 05.A | Countries and nationalities Word building II Travelling World Issues Multiword verbs: idiomatic and literal meaning | Word order: adjectives and adverbs Gerunds and infinitives Indirect speech (review) Articles and determiners Making comparisons | Being polite Giving opinions Dealing with travel problems |
El alumno ha de realizar cada una de las actividades en el siguiente orden de presentación: 1º Video (Escenas comunes y amenas sobre distintos temas profesionales y cotidianos) 2º Video Practice (Ejercicios orales y escritos relacionados con los diálogos de las escenas). 3º Comprehension (Bloque relacionado con los textos de los diálogos). 4º Language (que incluye las secciones de Vocabulario, Gramática y Función comunicativa) 5º Tutoría (Se recomienda realizar la/las tutoría/s una vez finalizada el área de Language ) 6º Skills (Se trata de una sección con 6 actividades distintas donde el alumno pone en práctica los conocimientos de gramática, vocabulario y comunicación estudiados en la sección anterior. 7º Fun (el alumno encontrará 4 juegos relacionados con los contenidos de la sección 4ª, por lo que se recomienda realizar estas actividades una vez completada dicha sección.)
Las distintas pantallas son sencillas y fáciles de entender. La navegación se ha diseñado para usuarios noveles en el manejo de la informática por lo que la estructura de las pantallas se ha mantenido lo más intuitivo posible y haciendo referencia a sección donde se encuentra dentro del módulo en todo momento. |
|
DURACIÓN |
|
|
La duración de este Master es de 600 horas. |
|
|
|
|